Happy WHALKESHARK-day

Idag är en bra dag . Säger bara ett ord VALHAJ ! Har lite bilder, men fungerar inte att ladda upp just nu. Dubbeldyk på Chumpon, något som nästan aldrig sker, men som var planerat idag. Och vad är då inte perfekt, om det första vi ser när vi tittar ner är en valhaj på ca 4 m. Där cirkulerade den runt Chumpon Pinnacle hela förmiddagen. Fick två härliga dyk med det fantastiska djuret. Och det var inte på 10 m avstånd, utan vissa tillfällen var den endast 1-2 m ifrån. Mäktigt ! Det bästa jag någonsin upplevt under mina 19 år .
Igår blev jag förresten attackerad av en triggerfish . Först var den efter mina fenor och jag kickade ifrån den så gott jag kunde. Vi klarade oss undan för stunden. Men sen när vi ska simma tillbaka ser jag hur den börjar gå till attack mot en av de jag dyker med, och tänker : "pjuh, den attackera inte mig". I samma ögonblick som jag tänkte det fick jag världens smäll i huvudet, som att få en knytnäve mot huvudet. Den attackerade alltså mig istället, mitt huvud också. Tack och lov lyckades den inte bita mig, så det blev blodfritt . Men ett ömmande huvud och en bula lämnade den kvar. Har nog aldrig förbrukat så mycket luft på så kort tid . Det var big drama under water !
Nu blir det sova tidigt . Dyka imorgon kl 6 . Då bär det av på en heldagsutflykt till Sail Rock. Fingers crossed for a big spotted one ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0